Pages

Thursday, June 17, 2010

Introduction

Assalamualaikum.. hai semua

Semua orang inginkan percutian ditempat yang menarik... falsafah aku senang... bercuti dalam negeri dulu kemudian baru ke luar negara.. dalam negeri pun tak habis bagaimana kita hendak bercuti ke luar negara kan? Nanti orang luar tanya pasal dalam negeri kita Malaysia ni... tak ke malu-malu alang hendak menjawab. Bagi orang yang bekerja dalam bidang IT macam aku nih, masa adalah sangat terhad. Walaupun dah merata negeri seluruh semenanjung Malaysia ni aku dah jelajah... semua adalah berkaitan dengan kerja, bukan bercuti. Sedih kan?

Antara negeri yang memang aku nak lawati sangat adalah Terengganu... nak cari pulau la apalagi... where else yang aku tau sangat pasal Terengganu nih? Paling-paling pun pasal penyu.. pasal wau.. pasal keropok.. pasal batik.. yang lain... haram satu apa pun aku tak tahu...

Nak dijadikan cerita, satu hari company tempat aku bekerja telah menganjurkan lawatan ke negeri Terengganu... YES! Macam best je.. tengok jadual pun banyak acara "sampingan" daripada meeting.. hehe...

Apa yang aku dapati sepanjang lawatan ini adalah... lebih banyak benda di Terengganu yang aku tak tahu... kenapa? kita selalu dimanjakan (ye ke?) dengan nama-nama seperti Redang, losong dan wau bulan... tapi banyak lagi yang kita perlu tahu...

Ikutilah kisah catatan kembara aku dan rakan-rakan sepanjang lawatan ini... barang diingat ini adalah pandangan peribadi, komen dan coretan kisah aku dan rakan-rakan...


No comments:

Post a Comment