Pages

Thursday, June 17, 2010

1st day @ KTGR (9 April 2010)

Haa... sampai ja di KTGR (Kuala Terengganu Golf Resort) kami terus diberikan tempat penginapan masing-masing. Kami ditempatkan di rumah tetamu berupa banglo 4 bilik yang serba lengkap... rasa macam orang kaya ooo time tu... ada aircond, flat panel tv 2 unit... pendek kata macam rumah sendirilah.. tapi ada sentuhan hotel.. peeeh.. mantap!

Ini dia gambar ruang tamu

korang boleh dapat info mengenai KTGR di http://www.ktgolfresort.com/

Paginya, macam biasalah.. dah dinamakan meeting.. tak perlulah aku tunjuk kat sini kan? boring pulak nanti tengok muka lebam hehehe... tengaharinya, lepas makan tengahari dan juga solat Jumaat, kami dibawa ke Pa
sar Payang... pada fikiran aku... "takde tempat lain ke korang nak bawak? takat pasar.. KL tu belambak... dah la hari Jumaat... Terengganu bukan cuti hari Jumaat ke?"

Sungguhpun begitu, aku terpaksa juga mengikut jadual... sampai saja di pasar payang... agak kecewa juga kerana tak banyak kedai yang buka, tapi yang menjadi aku agak jakun... macam-macam adaaaaa.... batik, bahulu, telur penyu, baju khatan eh.. kaftan, barang tembaga, macam-macam lagi lah... nasib baik la tengah kering... tak kalu.. satu bas pun tak cukup aku borong barang (errr aku ada beli barang ke?)

satu yang aku perasan... ada bangunan baru di sebelah Pasar Payang.. aku tak pasti bangunan apa sebab aku lupa nak bertanya pada orang-orang sekeliling...senibina agak menarik... ada ciri2 budaya Melayu.. syabas!


Inilah dia Pasar Payang...
Habis sahaja lawatan ke Pasar Payang, kami dibawa pula ke Taman Tamadun Islam... yang menarik di Taman Tamadun Islam adalah.. disini ada banyak masjid oooo.. replica maksud aku.. tapi disebabkan kesuntukan masa, aku tak sempat nak masuk dalam kawasan yang ada replica masjid-masjid tersebut... yang sempat aku lawat adalah... MASJID KRISTAL

sila lihat gambar dan info di bawah
huh.. kan banyak fakta menarik pasal Masjid Kristal ni? Agak kagum dengan senibina dan juga kejuruteraan yang dizahirkan depan mata... owh lagi satu.. tepi sungai.. ada disediakan perkhidmatan bot untuk cruise...

dah habis lawatan.. balik ke KTGR danZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzz.....

No comments:

Post a Comment